Good reads


Wiele razy słyszałam, że był kiedyś jakiś słynny Kisiel, i że jest Nagroda Kisiela, ale to wszystko. Niestety w polskiej szkole nie mówi się o takich historiach, nie ma na to czasu, a szkoda! 
Natknęłam się kiedyś na wywiad z autorem (a zarazem synem "tego" Kisiela) w porannej telewizji i tak mnie to zaciekawiło, że postanowiłam kupić książkę. I było warto :)
Książka jest wręcz naszpikowana ciekawymi anegdotami z życia polskich artystów okresu wojennego i powojnia. Przewijają się tutaj takie nazwiska jak Władysław Bartoszewski, K.I. Gałczyński (oj, niezłe ziółko!), Czesław Miłosz, Sławomir Mrożek i wiele innych! 
Jednak główną i zarazem najbardziej ciekawą postacią jest osoba samego Stefana Kisielewskiego, jego poglądy oraz niezrównane poczcie humoru! To człowiek, który nie bał się mówić to, co myślał w czasach, kiedy było to zakazane. Książka wzrusza, bo czasy, a raczej ludzie, których opisuje już niestety nie wrócą, a jednocześnie bawi do łez. Gorąco polecam. Świetnie napisana, czyta się jednym tchem.

Oto malutki framgment:

"Ojciec miał też odzwierzęce ulubione powiedzenia: "Z psa hodowanego pod szafą zawsze wyrośnie jamnik" albo "wyglądać jak kot w kalesonach". Kiedyś zapytał mnie, czy wiem, czego na pewno nie można by robić z psem? Zacząłem się zastanawiać.
- Grać w pokera! - odpowiedział.
- Dlaczego? - zdziwiłem się.
- Bo jak będzie miał dobrą kartę, to zdradzi się ogonem."

Zdecydowałam, że ten post będzie przeznaczony tylko dla moich polskojęzycznych czytelników. Niestety książka, nie ma większego zasięgu.


This is a recommendation of a great book I've read recently. Unfortunately, it is Polish, so I decided to have this post only in Polish! Sorry guys :) But please stay tuned!

Comments